Krok za krokom, ako chudnúť chôdzou

A9REBDEHľadáte čo najprirodzenejší pohyb, ktorý vám vydláždi cestičku k štíhlejšej postave?Chôdza v tomto ohľade nemá konkurenciu!

Vplyv svižnej chôdze na znižovanie váhy, samozrejme v kombinácii s kaloricky umierneným jedálnym lístkom, je nepopierateľný. Chôdza navyše preukáže službu nielen vašej štíhlej línii, ale aj vášmu celkovému zdraviu – pomáha pri spevnení kostí, prospieva srdcu, znižuje hladinu „zlého cholesterolu“ a v neposlednom rade prispieva aj k zlepšeniu nálady a zvýšeniu kreativity (pri prechádzke totiž dochádza k lepšiemu okysličeniu mozgu).

Ako čo najlepšie využiť blahodarné účinky tohto pohybu?
Začnite hneď zajtra!

Vystačíte si s kvalitnou a pohodlnou obuvou, športovým oblečením a fľašou vody. Potom vám už  nič nebráni vyraziť do mesta alebo do prírody. Pred prechádzkou je ideálne zaradiť si aj krátke pretiahnutie a počas cesty nezabúdajte na správne držanie tela.

Po úvodnej pomalej „desaťminútovke“ pridajte do kroku a na záver zvoľte opäť pomalšiu fázu. Ak ste zatiaľ trávili všetok svoj voľný čas na gauči alebo pred obrazovkou, môžete začínať s dvadsaťminútovou chôdzou 5-6x týždenne, potom sa však snažte dopracovať k 30-60 mi-nútam chôdze denne (spaľovanie tukov začína zhruba po pol hodine).

Motivačné triky

Počítajú sa však aj krátke prechádzky, ktoré čo najčastejšie vpašujete do svojho každodenného programu. Na-miesto ďalšieho pracovného telefonátu zájdite za kolegom po svojich, zabudnite na existenciu výťahov a schody používajte ako „posilňovňu zadarmo“ (niekedy ich môžete brať pre zmenu po dvoch), pre  svoju cestu z práce zakaždým zvoľte inú pešiu trasu. Pokiaľ na sebe chcete systematicky pracovať, kúpte si krokomer, (alebo si do mobilu nainštalujte aplikáciu) s pomocou ktorého získate prehľad o prejdených vzdialenostiach (časom sa možno do-pracujete až k vytúženým 10 000 krokom denne). Svoje prechádzky si môžete zapisovať do špeciálneho denníčka, vďaka ktorému budete mať prehľad o svojich pokrokoch.

Inšpirácia zo severu

Ak chcete dostať do pohybu viac svalových skupín, rozhodne musíte vyskúšať severskú chôdzu nazývanú tiež nordic walking. Chôdza s palicami vznikla v Škandinávii ako letný doplnok tréningu profesionálnych bežkárov. Keď sa na svoju budúcu vychádzku vybavíte palicami, precvičíte si aj svaly ramien, rúk a chrbta. Nordic walking sa hodí prakticky pre každého, vášnivými športovcami počnúc a seniormi končiac. Ocenia ho tí, ktorých kvôli sedavému zamestnaniu trápia bolesti chrbta, ale napríklad aj tehotné ženy alebo tí, ktorí majú z nejakých dôvodov problémy s kĺbmi. Investujte do ľahučkých teleskopických palíc (dajú sa prispôsobiť výške postavy) a hurá do terénu!

You may also like...

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *